Ottawa Tourism and project partners Ontario’s Highlands Tourism Organization (RTO 11), Tourisme Prescott-Russell Tourism and the Prescott-Russell Community Development Corporation, are pleased to announce a new funding program designed to help alleviate part of the current financial burden that COVID-19 has placed on francophone, Indigenous, rural and semi-urban tourism businesses.
The Tourism Relief and Investment Program (TRIP) provides one-time, non-repayable grant support of up to $20,000 to eligible francophone, Indigenous, rural and semi-urban tourism businesses in the Ottawa region (Renfrew – Lanark – Ottawa – Prescott-Russell corridor).
TRIP has been developed through funding support in response to the ongoing COVID-19 pandemic to ensure that our region’s vulnerable tourism businesses can effectively meet the evolving health, safety and experience needs of residents and visitors. It features a simple application and awarding process that aims to get relief funds into the hands of eligible businesses as quickly as possible. To verify if your business is eligible, please visit the TRIP webpage to see the list of eligibility requirements.
Applications for the Tourism Relief and Investment Program will be accepted starting on Friday, January 15, 2021. Priority status will be given to eligible businesses who apply by Thursday, January 31, 2021.
Please note that Ottawa Tourism values all of our partners and will continue to pursue additional opportunities to support businesses who are not eligible for this particular program. In the interim, we direct businesses who are ineligible for TRIP to the Government of Ontario’s new Ontario Small Business Support Grant , as an alternative source of funding.
· Your Business Number and Incorporation date (if applicable)
· A copy of your 2019 Financials
· A copy of your commercial general liability insurance indicating coverage of at least $2,000,000
· Copies of all receipts, invoices and/or quotes you are looking to submit for reimbursement
· A brief 500-word summary drafted of how the requested funds are to be used, including a synopsis of how the project helped to protect jobs and the visitor experience.
Tourisme Ottawa et ses partenaires, l’Organisation touristique des Highlands de l’Ontario (OTR 11), Tourisme Prescott-Russell Tourism et la Société de développement communautaire Prescott-Russell, sont heureux d’annoncer un nouveau programme de financement conçu pour alléger en partie la charge financière actuelle que la COVID-19 fait peser sur les entreprises touristiques francophones, autochtones, rurales et semi-urbaines.
Le Programme d’aide et d’investissement en faveur du tourisme (PAIT) offre une aide ponctuelle et non remboursable pouvant atteindre 20 000 $ aux entreprises touristiques francophones, autochtones, rurales et semi-urbaines admissibles de la région d’Ottawa (corridor Renfrew – Lanark – Ottawa – Prescott-Russell).
Le PAIT a été créé avec un soutien financier en réponse à la pandémie de COVID-19 en cours, afin d’aider les entreprises touristiques vulnérables de notre région à répondre efficacement aux besoins évolutifs des résidents et des visiteurs en matière de santé, de sécurité et d’expérience. Il comporte une procédure de demande et d’attribution simple qui vise à mettre des fonds de secours à la disposition des entreprises admissibles le plus rapidement possible. Pour savoir si votre entreprise est admissible, visitez la page Web du PAIT afin de prendre connaissance des exigences d’admissibilité.
Les demandes au titre du Programme d’aide et d’investissement en faveur du tourisme seront acceptées à partir du vendredi 15 janvier 2021. La priorité sera accordée aux entreprises admissibles qui présentent une demande d’ici le dimanche 31 janvier 2021.
Tourisme Ottawa apprécie tous ses partenaires et continuera à rechercher d'autres possibilités de soutien aux entreprises qui ne sont pas admissibles à ce programme. En attendant, nous orientons les entreprises qui ne sont pas admissibles à ce programme vers la nouvelle subvention de soutien aux petites entreprises du gouvernement de l'Ontario, comme autre source de financement.
· Votre numéro d’entreprise et votre date de constitution de votre société (le cas échéant)
· Une copie de vos états financiers de 2019
· Une copie de votre assurance responsabilité civile entreprise indiquant une couverture d’au moins 2 000 000 $
· Des copies de tous les reçus, factures ou devis que vous souhaitez soumettre aux fins de remboursement
· Un résumé en 500 mots de la manière dont les fonds demandés seront utilisés, y compris un synopsis de la manière dont le projet a contribué à protéger des emplois et l’expérience des visiteurs